طرز تهیه آب آلو

طرز تهیه آب آلو
طرز تهیه آب آلو

طرز تهیه آب آلو

آب آلو یکی از انواع آب میوه های بسیار مفید و مقوی است که دارای ویتامین های بسیار می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

مواد لازم

آلو 6 عدد 
آب سیب یک فنجان
یخ یک فنجان 
ماست یک فنجان 
دارچین یک چهارم قاشق چای خوری 
جوز هندی مقدار کمی

 

دستور تهیه آب آلو

مرحله اول

برای تهیه آب آلوی طبیعی اول آلوها را می شوییم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم،حالا ۱ لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا آلوها به طور کامل بپزند و له و یکدست شوند.

مرحله دوم

بعد از اینکه آلوها به خوبی پختند آنها را داخل یک پارچه نخی می ریزیم و پارچه را با دست فشار می دهیم تا آب آلوها به طور کامل خارج و خشک شود. در صورتی که بخواهیم آب آلو را سریعا مصرف کنیم آنرا در ظرف در بسته در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

اما اگر بخواهیم آب آلوها را برای ماه ها نگهداری کنیم، به مقدار هر بار مصرف داخل کیسه فریزر می ریزیم و درب کیسه ها را گره می زنیم و درون فریزر نگهداری می کنیم. برای هر بار مصرف کیسه ها را در دمای محیط قرار می دهیم تا آب شوند.

مرحله چهارم

برای مصرف آب آلوها می توانیم به دو صورت عمل کنیم؛ روش اول اینکه آب آلوها را به صورت طبیعی به همان شکل سرو کنیم، یا اینکه مقداری آب خنک به آب آلو اضافه کنیم و برای شیرین شدن ان از شکر یا عسل استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید