طرز تهیه رانی هلو

طرز تهیه رانی هلو
طرز تهیه رانی هلو

طرز تهیه رانی هلو

 

 

رانی هلو یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و محبوب ایرانی است که به همراه تکه های میوه تهیه و سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آیلا همراه باشید.

 

مواد لازم

هلو ۵۰۰ گرم
آب ۴ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
آب لیمو ترش ۲ ق غذا خوری

 

دستور تهیه رانی هلو

مرحله اول

برای تهیه رانی هلو ابتدا هلوها را به خوبی می شوییم، بعدا با یک کارد تیز پوست شان را جدا می کنیم. در ادامه هسته هلوها را بیرون می کنیم، بعد آنها را به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت قرار می دهیم و شکر را به قابلمه و محتوای آن اضافه می کنیم، سپس شکر را بهم می زنیم تا به طور کامل در آب حل شود. بعد از اینکه آب به جوش اومد و شکر به طور کامل حل شد هلوهای خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم هلوها به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند و نرم شوند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و آب لیمو ترش را  به آن اضافه می کنیم، کمی صبر می کنیم تا مایه رانی از حرارت بیفتد و خنک شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه رانی خنک شد، نصف لیوان از هلوهای خرد شده را بر می داریم و باقی مایه رانی را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم تا کاملا یکدست  و میکس شود، سپس نصف لیوان خرده های هلو را اضافه می کنیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

مرحله پنجم

اگر میکسر یا مخلوط کن ندارید هلوهای خرد شده را زا قابلمه خارج کنید و به خوبی بکوبید تا کاملا پوره شوند، بعد به مایه رانی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا رانی یکدست شود. در زمان سرو اگر رانی غلیظ بود می توانید کمی آب بهش اضافه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید